Blogger Layouts

Friday, March 11, 2011

malaysia dan warga asing !!

Assalammualaikum..

hey's readers .. wa nk sembang bkn nk gebang.. haha..
tadi lepas solat jumaat wa pegi usha mall tujuan wa usha nak beli something..
tpi wa x de mood nk beli something tu.. wa terus ke parking park d'mana kereta wa d'park d'situ..
engko taw.. punya la ramai warga asing kluar wa taw ler lpas smyng jumaat.. x kan laa pas bis solat trus depa ke mall.. dasyat betoi ler.. wa ingat wa pegi hari ni nk elakkan dari jumpa mat bngla,mat nepal,mat indon yg byk tuwh.. eee.. ak limas ler.. pedis pedis !! 
hape la yg depa melantak pegi ke mall tuwh.. hengat gurl2 rakyat malaysia nihh nak ke.. ee.. sory ler..
x b'minat la weih.. aku sakit ati .. setiap kali pegi ke mall ada jew mat mat nih..

google image

ampa tengok ler.. wa plak yang terasa cam wa ni warga asing bila time cam nih..
depa lngsung x hairan .. x takot dengan kita.. wat muka slumber je smua !!
gampunk jer* 


artikel ini d'ambil dari pegawai penerangan~ chain morad !!

Warga asing dah makin berlambak di negara kita. Sebahagian masuk cara betui, dan banyak juga yang masuk cara haram. Hairannya, bila kita pi hantaq balik yang haram, jumlah yang masuk bertambah banyak pulak. Depa ni macam mencabar pihak berkuasa kita pulak.
Kalau nak tengok warga asing di negara kita, datangla KL hari cuti, kita boleh tengok depa ni melepak di banyak tempat sama ada di Dataran Merdeka, pusat membeli belah ataupun panggung wayang. Kita dah rasa macam kita ni orang asing pulak.
Warga asing ni pulak macam-macam ada. Ada warga Indonesia, Nepal, Bangladesh, Filipina, Chinese, Afrika dan macam-macam lagi. Depa ni kadang-kadang lebih kuah dari sudu. Kita pulak yang rasa takut di negara sendiri.
Saya dok cadangkan supaya kerajaan lebih tegas pada warga asing ni, terutama yang masuk negara kita secara haram. Depa ni kalau setakat datang nak bekerja, oklah jugak. Tapi sebahagiannya pi tunjuk samseng dengan menjadi penjenayah dan sebahagiannya pulak penyumbang kepada masalah sosial. Ketatkan undang-undang dan kenakan hukuman yang lebih berat pada pendatang asing tanpa izin, biaq depa serik nak buat benda-benda salah di negara kita.
haaa.. tu kan.. beliau sendiri pown dah keluarkan isu yang sama d'blog beliau..bukan apa.. kita bukan x suka depa.. tapi tu laa dh terlampau byk sgt .. kita yang punya negara sendiri pon nek takut dengan gelagat depa. tu dia.. 
akhir kata.. siyez wa ckp wa limas *rimas* dengan depa nih !!


✿◕ ‿ ◕✿ THANKS READER'S ✿◕ ‿ ◕✿

0 comments: